En rutten massaker (vi vet vilkas fel det är)


Vad ska man säga när sådana knäppa saker händer gång på gång? Vad ska man säga då allt upprepas år efter år? Skolmassakers i USA, Europa och nu också i Norden. Alla skriver säkert om detta men jag bryr mig inte och skriver om det ändå. Jo jag bryr mig om dem som råkar ut för det men inte om att det skrivs om det i massor. För det känns som om jag vill skriva om detta. Det är för hemskt för att undgå och det handlar om så otroligt mycket. Det handlar om en värld som är under all kritik. En värld som kanske inte går att läka för det innehåller så mycket skit som gör att sådana här saker och andra sjuka grejer kan hända om och om igen. Dessvärre vill vi både öppna och stänga våran värld på samma gång. Jag säger vi borde enbart öppna den för att bara satsa på oss alla människor oavsett pengar och värde. Men det är alltid när sådant här händer som den rika och styrande massan vill stänga allt vilket innefattar med hårdbevakning överallt för att spåra allt de påstår är ont för det är då man kommer åt sådana här saker. Jag förstår vad de menar. De gör det enkelt och mindre kostsamt eftersom dem inte kan offra så mycket av dem pengar de sitter på. Här återkommer jag åter till ett av vår världs absolut största problem. Pengar och orättvisor. De hör delvis ihop och de kan också användas isär. Jag menar att det inte är konstigt egentligen att sådant här uppstår då det fattas pengar överallt och det inte är rättvist överallt så folk överallt kan få det bättre och bättre hjälp kan ges som vård t.ex. så man upptäcker om folk mår dåligt så att sådant här inte kan ske. Folk blir sjuka av att samhället blir sjukare hela tiden. Det fattas pengar här och det fattas pengar där. Konstiga lagar bestäms istället för att anpassa samhället för den lilla rika massan. Miljö och samhälle blir sämre. Girigheten och samhällsklyftorna blir större. Dessutom så smittar girigheten neråt i samhället för ingen vill ju ligga på botten. Så man blir sjukare och lurar varandra i det mindre skiktet på pengar. Fortsätter det så här hela tiden så är vi där inom 100 till 200 år med totalanarki i samhällsbotten och små-stora samhällen där de få som styr världen och de som roffat åt sig mest pengar bor i. Där kan de också hålla oss utanför allt. Skydda sig från giftet.
Så vill ni ändå försöka rädda världen vilket jag hoppas att ni vill. Till er onödigt rika vill jag bara säga: “Börja använd pengarna där dem behövs och börja dela med er. Sluta tävla i ekonomi och börja kämpa för ett rättvisare samhälle där alla hjälper och bryr sig om varandra” Jag vet att jag låter som en jävla hippie. Men VAD FÄÄÄN? Någon måste ju. Jag kan tjata hur mycket som helst om sådant här men det verkar inte vara någon som lyssnar. Det är inte bara jag som tjatar men ändå så lyssnar inte dem som måste. Ja ja skyll er själva när era avkommor sitter där sen i sin ensamhet och ruttnar. Jag tror i alla fall på en bättre värld men jag ser den inte på grund av sådana som er. Jag kommer fortsätta tjata. För jag är det där återkommande infekterade såret på er rygg som ni sedan köper giftigtbesprutningsmedel mot.


R.I.P. all that died in the massacre in Norway and everyone else who dies in a wrong way!!




det är så här irriterande det infekterade såret kommer att va.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0