Sandlådejippo!


Man undrar ganska ofta vad det är med folk. Särskilt när det är snor halt ute och ingen sandar. Detta upplevt på flera ställen. Min idé är att dem aldrig fått lära sig det när dem var små för att dem fått det för bra ställt och inte behövt bry sig om sådana “små” saker och sedan fortsatt att inte bry sig om sådana små saker då de fortfarande har det bra ställt. Dem beblandar sig helt enkelt inte med sådana göromål. De kan ju inte göra en simpel arbetares jobb för det vore ju förskräckligt. Men stora moderna villor kan dem bygga minsann. Ja halkar dem och slår i huvudet och dör själva så varför skulle jag bry mig? Nej men jag bryr mig om alla andra som går där och skulle kunna göra samma sak. Anledning nummer två till att dem inte sandar är att dem är totalt dumma i huvudet. Nog om detta.
En annan fascinerande sak är hur många det är som tycks samla sig kring det totalt efterblivna melodifestivalen som helt är regisserad i Krister Björkmans kåtslageri. För det första så kan man inte tävla i musik enligt mig byggt på att all musik går i varandra beroende på hur man spelar det. För det andra så behöver verkligen inte vi människor ett oerhört pretentiöst trams jippo där man faktiskt skulle bli som gladast om I-prenmannen skulle skutta omkring än att Babsan larvar sig, ett dansband eller Carola eller nått dylikt ska försöka vara seriösa trots sin tro. Ibland gör försök att försöka stimulera andra i form av inte ens halvhårda pudlar som är mjukare än Roger Pontare på Comfort eller så sätter man in nån som är rappare än en rap i käften. Nej jag menade ju givetvis en telefonförsäljare för det hängs ändå inte med ibland. Det skulle vara oerhört mer spännande med en melodifest i en val eller varför inte en melodifest till valen. Tänk dig Ohly eller Reihnfelt sjunga sitt valmanifest. Det skulle sätta knorr på valrörelsen. Eller varför inte sjungande debatter. När jag tänker efter så skulle det nästan bli som en musikal fast oerhört mer intressantare eller skulle det va det? Anledningen till att folk tittar på skiten är som jag ser det att dem tror att dem måste eller så är de lata och har inget bättre för sig. Fast jag stirrar nästan hellre in i en vägg eller ligger på en väg än att kolla på det hela.

Nej nu ska jag sitta och vänta på tills allt löser sig hos Kairos Fjollor!

Kommentarer
Postat av: sandra

Bra skrivet!!!! Håller med dig om både sandning och melo. Det borde vara en enkel regel att sanda regelbundet. Och melo kunde de ha en egen kanal för, så¨vi andra slipper allt tjat om den....



Tackar tackar!!!! Det tålls alltid att höra fler gånger:)

Hihihi!!! Vart jätte glad för den. Måste bara få tid att få leka med den nu:)



Kram!!!

2011-02-08 @ 10:16:29
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0