Von Panzer: Von Panzeer (2007)




Detta Norrköpings band med medlemmar från Brewmaster, System Shock, Imaginery, Seven och Blazing Guns levererar på denna skiva från 2007 tråkig, halvjammande heaveymetal/doom. Dessutom är riffen alldeles för tråkiga och monotomt upprepade och sångaren verkar totalt ointresserad av sin uppgift. Trots detta fångar några av låtarnas texter mitt intresse dock ändå inte för att lyfta skiva nämnvärt. Låtar som dock bryter tränden och blir något tyngre och intressantare är 617thSadr och Bullet där framför allt en tillstymmelse till bra driv och engagemang kan genomsyras och kännas lite i kroppen. Väl tråkiga är låtarna Green Mist och Working Man jag menar bara kom igen öppna skivan med en sömnigare låt en Green Mist går ju knappt inte. Vad är vitsen med gitarr effekterna som får den att nästan låta som en munjiga? Helheten är för trälig och tråkigt för att fånga intresse. För mycket upprepningar. Jag somnar. Betyget blir: 4/10

Kommentarer
Postat av: sandra

Tackar så mycket igen :) Va härligt det va att se dig igår. Nu blir det roligare att få post när du är där och lämnar.



Denna skiva och band har jag inte hört och man vart ju inte så sugen att höra efer din recention.:/



Facebook.....nej, tyvär. Där hammnar jag inte i första taget:P



Kramar!!!

2010-11-17 @ 06:13:54
URL: http://mammansandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0