Ibland är det bara för roligt med skrällar och vad dem kan ställa till med!


Ha ha ja vad ska man säga? Jo jag kan säga så här att jag bara älskar att Danmark och Tyskland har ställt till med denna dramatik i hockey-VM. Sitter nu och kollar på Finland-USA. Förloraren spelar i nedflyttningsserien. Skulle Finland hamna där skulle det vara den sämsta placeringen sedan 1937 tyckte jag dem sa. Jag hoppas finnarna hamnar där bara för att dem blir så stöddiga dem få gånger dem slår Sverige. Just nu står det 1-0 till USA. Härligt. Men det är inte bara tyskarna och danskarna som skräller i VM. Normännen slog tjeckerna så sent som igår och ja det står 2-1 till Schweiz mot Kanada just nu. Men det är också med tanke på detta jag vill säga att det känns skönt att Sverige ändå har vunnit sina matcher de spelat. Även om det inte varit med så mycket och spelet inte så bländande. Jo 5-2 mot Norge får anses vara helt okej. Men 3-2 mot Frankrike måste vara i underkant. Så går det när man tar seger för givet. Gårdagens match var bara bra i andra perioden då också Sverige drog ifrån men ja man får inte slappna av mot sådanna här nationer. De kommer närmare och närmare. Det visar om inte annat Tyskland, Danmar, Norge och Schweiz. Vitryssland och Lettland känns lite för svängiga emellanåt men ja de kommer dem med. Sakta men säkert. Nej nu fortsätter dagens rysare och ja det är bra hockey idag fast det har vi det som står på spel att tacka.

Kläm en finne om du är American. Koskenkorvan är nära om du är finne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0