Decklaren kontrollerar om du deklarerar


Har deklarerat idag. Sent som alltid fast jag alltid tänker att jag ska göra det så tidigt som möjligt. Menar det ska ju vara smidigt att ha gjort det för att slippa göra det senare. Dessutom har man inget speciellt att redovisa så är det smidigt att SMS-deklarera så sagt och gjort i ett skop. Smidigt som fan. Internet ska ju också va super smidigt. Det är ju moderna tider.
Varje gång jag hör ordet deklarera eller deklaration kommer jag att tänka på ett Nalle Puh-avsnitt då Tiggr klär ut sig till decklaren som ska var en deckare fast han inte kan säga det. Men jag annamar hans felsägning vilket ger mig totalt härliga tankar helt i den flummiga serien Nalle Puhs anda. Tänk om det fanns en person kallad Decklaren eller ja flera stycken. Dessas uppgifter var att kolla upp om man deklarerat rätt och se till att man inte glömde något när man satt där i hemmet. Tog reda på extra saker man glömt. Jagade upp personer som är sena med deklarationen. Kom hem till folk för att specialgranska saker de deklarerat i deklarationen för att se om det stämmer. En sorts privatdektektiv för skattemyndigheten med andra ord som med stor sannolikhet vill sätta dit dig med alla medel som finns. För det är ju du som gör fel! Glöm inte det.

Låter som ett fall för DECKLAREN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0