The Day After Tomorrow




Mycket dålig film om en naturkatastrof i form av att allt fryser till en oerhört överdriven kall kylgrad, så allt blir is, som drabbar större delen av världen. Man får följa två olika människors upplevelser igenom denna katastrof. Givetvis är det far och son som är på olika ställen när katastrofen inträffar. Fadern är också väderforskare och ska försöka ta sig och rädda sonen som är på resa med sin skolas kunskapstävlingslag till New York. I och med att dem drabbas av en så oerhört kyla gör det konstiga senariot att det faktiskt finns folk som över lever detta och ja det kunde ju faktiskt ni lista ut utan att se den. Men jag tycker att alla borde dött beroende på hur kallt dem faktiskt säger att det blir och då hjälper inte de knepen de tar till. Dessutom verkar grabbens far vara värsta Ironmannen som lyckas ta sig hela vähen till NY i denna oerhörda kyla. Det ända jag gillar med slutet är typ det faktum man borde syssla med ändå och de karraktärer jag fattar mest tycke för är uteliggaren och dem som tar sig varsin sup i tidens värsta stunder. Klart roligast scen är den då en reporter flyger upp i en orkan mitt i bästa sändningstid och han som blir av med en halv skyskrapa helt plötsligt. Betyg: Knappt 2/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0