Invasionen: Hela världen brinner



Detta har blivit en ny favorit skiva för mig när det gäller svensk klassisk Punk/rock a la Ebba Grön o Tysta Mari. Här känner jag att det hela görs med känsla och eftertryck. Man riktigt känner att musiken kommer direkt ut efter det tunga jobbet för att klappa än på sin axel och säga: "vi står på din sida". Att det sedan är Dennis Lyxzén som står vid rodret gör det inte sämre och det är kanske därför man får så starka drivande texter. Ta bara som exempel i låten "Får aldrig tro" "Jag är så less på den nya tiden/ Jag är så less på ett färglöst liv/Jag är så less på alla tvivel/För vi får aldrig tor på nått" eller bara som i Korrumperat med den enkla lilla refrängraden: "dem har korrumperat allt du tror på". Det finns flera mycket bra låtar så som Levande döda, Under gatan en strand, Hela världen brinne osv.. Jag tror jag nöjer mig så där och säger att du som gillar vanlig klassisk punkrock av bra svenska mått sätt lär inte bli ett dugg besviken. Låt skivan tala för sig själv helt enkelt. Betyg 7/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0