Jävlarnas advokater! (Moraliska dillemor)


Funderar på vem som egentligen vill bli advokat? eller ja hur man kan vara det? Menar man får försvara dels en massa avskum. En del får försvara världens värsta avskum, våldtäktsmän, pedofiler, mördare etc.. Jag  menar i dessa fall då man får försvara sådana veka vidriga människor så måste ju tankarna om att alla människor måste få en chans till rättvisa och behandlas lika svikta rejält. Kan tänka mig att de går igenom en massa samvetskval och funderingar om: "Vad dem håller på med egentligen?". Fast ibland undrar man när en advokat står och säger: "Bevisen mot min klient är väldigt bristfälliga". Även fast det sen kan visa sig att personen är helt klart skyldig och att advokaten vet om det. Förstår inte alls. Snälla berätta för mig! Hur människor kan vilja bli advokater? Svaret ligger nog i pengarna och egoistiskt tänkande och noll moral. Men tycker inte det hör ihop med människor med bra moraliska och etikiska principer. Fast det är kanske är det dem har och jag inte ser det. Personligen tror jag dem är iskalla utomjordingar som inte bryr sig om nånting ett jälva dugg.  Nån bättre förklaring har jag inte. Om du vet eller kan förklara gör det gärna! Skulle vara intressant. Själv förstår jag inte varför man blir det? Men jag förstår att det måste finnas ett rättssystem på någe stätt.


Kanske utomjordingar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0