Stora skuggan för banden som är på väg in i skuggan


I går såg man det lilla duktiga Heavy Metal-bandet Steelwing här i stan. Det märks att de växer och växer och har varit ute och turnerat en del i Europa då de blir allt mer scen säkra osv. Idag blir det värre upp. Vankas Sonisphere och betydligt större band. Men stör mig lite på att det är för många oerhört klassiska band men jaja. Man kan ju inte få allt heller. Dessutom känner jag mig oerhört trött. Har varit det i några dagar. Tror faktiskt jag är sjuk eller nått. Känns som det skulle kunna vara något sådant.
Dessa förväntningar har jag på banden idag: Warrior Soul; Att de är minst lika bra som på skiva och att de sparkar röv, Imperial State Electric; Inga alls men att det är god underhållning, Anthrax; att dem verkligen är mjältbrand, Hammerfall; att dem inte ska spela (här går det oerhört bra att göra ett mat break), Slayer; att det är krossande bra live, Iggy and the stooges; att det ska vara så mycket Iggy som möjligt, Alice Cooper; att han ger själ för sitt namn och sedan är en riktig skräckmästare, Mötley Crüe; att de är så jävla höga och packade att de knappt kan spela, Iron Maiden; att dem är minst lika bra live som alla säger och att de krossar scenen med en Eddie som går berserk.

I övrigt: "Vi lever för att svära och att bli kära"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0