Sonisphere i stora skuggan med banden som är för coola för skuggan (ett tag till iallafall)


Jag var ju igår på Sonisphere med brorsan. Det var kul som bara den. Men vädret var ju ingen höjdare. Ösregn hela tiden i princip och gräsfältet förvandlades till lera av att över 54000 personer rörde sig i området. Men vad fan? Man vart lerig och över igenom blöt. Men ska det vara hårt så ska det. Det är ju därför man gillar den hårda musiken. Livet är hårt så klart. Hur var det nu då levde banden upp till förväntningarna?
Warrior Soul; fick agera uppvärmare och var dessutom helt ok. Det var en överraskning att de skulle spela. Fick veta det dagen innan och eftersom jag har deras senaste skiva Destroy the war machine så tänkte jag att det kunde vara kul att kolla in.
Imperial State Electric; Nicke Anderssons sido projekt var mycket ok. Särskilt när de körde några gamla rock låtar från 30 o 50-talet. Överraskande bra måste jag säga och jag gillar dubbeltrumnumret då de satt parallellt och trummade samtidigt.
Anthrax; Mycket skoj och kul att se. Lite halvskönt snacka mellan en del låtar får anses var ok. En Dio-hyllning lyckades dem också klemma in. Kan nog säga att dem var mjältbrand på riktigt. Mest kul när Belladonna sprang runt i indianhövding fjädrar.
Iggy and the Stoogies; Såg inte så mycket då det var rätt omöjligt att röra sig famåt då vi valt att äta. Men såg att han släppte upp folk på scen och mer sånt borde det vara tycker jag. Iggy såg rätt sliten ut också men det ska man väl göra i hans ålder. Helt ok var det ändå.
Hammerfall; Såg det aldrig då de suger enormt mycket pung så vi valde att äta då.
Alice Cooper; Här vart jag grymt imponerad. Musiken fungerade mycket bra live och alla shownummer fungerade bra till låtarna. Kul och häftigt att han orkar hålla på med alla skräcknr fortfarande när han lirar. En Dio hyllning lyckades han också klämma in. Spelade klassiker som Schools out, Poison osv.
Slayer; Spelade helt klart den bästa musiken. Men det var inte så stor show bakom det hela. Men det var någ inte meningen heller. Kul när Tom Araya säger: "Thank you for hanging out with us in the rain". Fick höra klassiker som Angel of Death, raign in blood m.m.
Mötley Crüe; tråkigt nog missade jag dem så jag kunde inte se om de var så borta så att dem inte kunde spela. Ska dock ha varit mycket bra vad jag hört. Brorsan ville ha bra platser till Maiden så där av så kollade vi inte på Mötley. Lite synd men ändå.
Iron Maiden; Måste säga att jag är grymt imponerad av stämningen, showen och ja fansens lojalitet till detta band. Showen var strålande. Innehöll allt man kan förvänta sig på en Maiden konsert. Special designad dekår och scen kuriosa. En in kommandes ny designad Eddie, Bruce i högform och att alla band meddlemarna tycktes ge gärnet och ha skoj. Framför allt Bruce orkade vara iprincip överallt. Hur orkar han? Vi fick höra allt från inte så ofta spelade låtar till nytt material. Plus en del klassiker som Hollowed be thy name, The number of the beast och Fear of the dark. Personligen tycker jag att det var mycket kul av dem att köra en massa låtar dem sällan spelar. Sätter en ny dimension på det för deras fans och de sätts på en prövning. Även fast det var en mycket bra spelning så kommer inte maiden vara något speciellt. De är ok men mer är det inte för mig och så kommer det nog alltid att vara. De tackade också publiken att så många stannade (54000 ungefär) i det verkligen super dåliga vädret som var innan. Det tyckte de var helt otroligt. Precis när dem skulle spela slutade det regna och precis när dem var klara kom det ösregn och åska. Ett tecken eller?
Gillar trängseln som blev ner till tunnelbanan sen. Men det gick fortare än jag trodde.

Som hel het av detta. Så var det en kanon dag. Även om man blev genomblöt, lerig och frusen och spännd så man knappt kunde röra överdelen av bena. Ska det vara hårt så ska det. Stay true!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0