Njiet, torsk på Tallin och ingen Eda eller Roland Järverup!


Tjola hoppsan sa! Ja vad har då skätt. Jo man har varit på kryssning till Tallin och tillbaka med familjen för att mor har fyllt 50-år. Dessutom vart man bjuden på kabbalaiset så det var inte alls helt fel vill jag säga. Mycket gått att äta och dricka även fast jag tycker att det kan bli rätt snuskigt med buffé ibland. Beror på hur många som äter och så där. Det var oerhört trevligt att åka iväg så här med familjen för några dagar för det var ett bra tag sen vi gjorde något sådant. Tallin var en oerhört nice stad. Iallafall i den gamla delen. Det fanns många pubbar med medeltids-tema osv. man kan nog säga att det är en medeltidsstad. Annars kändes Tallin väldigt öststataktigt. Man kunde inte låta bli att små le när det kom nått kompisgäng åkande i en gammal bil och alla såg så där sunkigt halv ryska ut fast dem är estländare. Dessutom var alla som jobbade på båten klippta i öststatsrysk-frilla(man fick nog inte jobba på båten annars). En ganska kul grej var att vi gick in i en litet antikvariat eller vad man ska kalla det. Där kunde man köpa en Nazi-gestapo overall för 3000 estniska kronor. Ganska stört. Man kunde också köpa en nazistflagga, gasmasker, en värja och en oerhörd mängd estniska och ryska böcker. Men som bekant så kom ju nazisterna fram dit under andra världskriget så det är inte så konstigt. Undrar bara vem som skulle vilja köpa dem grejerna?
Trist dock att Roland och Eda lyst med sin frånvaro. Men mest synd är att min mobils sim-kort vart det något fel på direkt efter jag försökte ringa med mobilen vid frukost buffén när vi kommit in i Estland. Trodde det skulle börja funka igen när man kom in i Sverige igen men det är tydligen helt uppenbart att min mobil inte hittar mitt Sim-kort längre. Har testat med andras sim-kort och då funkar mobilen så man är mäktigt irriterad på det. Det ska ju vara så att även om abonnemanget inte fungerar utomlands så ska inte sim-kortet sluta fungera för det så nu blir dem skylldiga mig ett nytt sim-kort gratis. Mer rätt borde det inte vara.

Annars: Kultaja Rock´n´Roll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0