Inga rätt eller fel....?


Rätt?  Finns det några rätt här i livet? Finns det några fel? Man kan väl säga att man oftast kommer längst med sunt förnuft. Men då kan jag inte förstå mig på att världen ser ut som den gör idag. Med allt kaos runt omkring. Då det finns så många människor som tycks vara allmänt störda. Hur som helst till det här med rätt och fel. Om vi säger att jag bryter benet skulle jag anse att det var rätt att jag gjorde det eller att jag gjorde det vid rätt tidpunkt eller skulle jag göra det senare i livet? Om jag t.ex. hamnar i konflikt med en person som jag egentligen inte vill ha en konflikt med. Skulle jag då anse att det var rätt att jag gjorde det eller skulle jag gjort det senare? Slutsats det finns inga rätt och fel här i livet. Man bjuds på vad som helst när som helst och det är inget man kan göra något åt. Vad som helst kan hända men det man kan tänka på är att man kan lära av det mesta. I princip den minsta lilla grej du gör kan du lära utav. Från att läsa en liten textrad till ett litet avsnitt av nån serie eller du hackar lök. Så det gäller att tro att du kan lära nått av varje situation och definitivt lära av varandra. För förhoppningsvis då blir vi alla visare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0